skämtar du?

tjoho
ja skämtar du, de va no ungefär va man sa till tandläkaren i går.....:/ men så va ju inte fallet. Men äntligen efter alla dessa år nere på folktandvården så har jag kommit till en tandläkare som bryr sig o som inser att där e nåt fel..Ända sen jag va 12 har jag haft sjuka problem me mina tänder, hål efter hål efter hål, de har liksom aldrig tat slut, fick ja höra att ja du har 5 nya hål så ble ja mest glad för att de inte va fler denna gången.. o sen har dem ju gång på gång bli lagade o sen har de fortsatt igen... år efter år har vi bett om en utredning om VARFÖR? de kan ju inte va normalt?... men dem har bara vickat på huvet o sagt att du får väl  börja sköta dina tänder bättre o sen skitit i de... ja va säger man?.. jag har aldrig missköt mina tänder, sköter dem mycke mer än va många andra människor gör.. o de hjälper inte, jag hade kunnat skita i o borsta dem på 2 månader resultatet hade blit de samma.. hål, hål o hål... Men nu kom jag in till en privat som min syster rekomenderade mig, så jag va där i går för första gången, o sicken undersökning jag fick, i 1, 5 timme så undersökte han tand för tand, sjukt många röntgenbilder, o kollade tandkött o allting.. de va sjukt, har aldrig haft nån som lagt ner så mycke tid.. de va skönt. domen jag fick höra sen va långt i från skön, men jag ble ändå inte chokad...
Domen? massa hål, o en annan jävla skit. . ? ja i min ålder e de sjukt..
Men denna gången har jag nån som tar de på allvar, vi prata en lång stund, om när problemen börja, o vad som kan ha oorsakat de.. o han sa de ja sagt i alla år, att de ligger INTE hos mig.. o han undra oxå varför jag inte blit utred under alla år, o varför ja inte fått mediciner för tänderna.. ja de kan man ju undra. 

va händer nu, ja vi ska lägga upp en plan så hela munnen kan fixax, o sen börjar utredning och behandling.
o vem som helst förstor ju nog hur dyrt detta kommer bli... men de löser sig.. jag hittar pengarna=):...
bara jag får skiten gjord o kan slippa de sen...   

uch jag somna vi 2 i natt, o då hade jag vatt uppe ett dygn, gissa om jag sov gott.. o i ca 12 timmar..
O nu sitter man här o slappar innan de e dags o jobba igen.. SUCK..
men sen e ja långledig iallfall så de e ju skönt..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0